Собрание русских народных и апокрифических молитв от бесов. Смотрите также заговоры от нечистой силы.
1. Киприанова молитва на прогнание лукавого беса
Куприянова молитва
Бытие но ни схортных писминых стран к них изменение саерание патриярхов Ерусалимскаго жития Куприянова на прогнание лукаваго беса. Ей же начало сице за молитв святых отец наших.
Господи Исуси Христе, Сыне Божи, помилуй нас. Аминь.
Тропарь исполненым, тропарь час самим ндравом и причастника, и престолам наместника, и постолам быв, дияние обретением, благодухновением, благовединием восхот; сего ради, слово истинных справляя, за веру пострадал еси до крови, священомученика Куприяна, на молитв Христа Бога спастися до самом слава.
Кондак. Глас оказнение чародевнаго обрастися, благомудрие, к разуму божественому, явися мирови врача и премудрости, исцеление даруе чтущем тя, Куприяне то Устимие, с ней же моли, человеколюбче, духа, Бога, спастися душам нашем. И ныне иже от века устоновление на глаголам несведомое таинство тобою, Богородице, явися Бог снем, сие снятие воплощаем крест ей наш ради воприемлем, им же воскресение первожданаго спаси от смерти душ наших. Господи, помилуй, ангилом. По сем посалом 34, Да вокре(с)нит Бог и растачаится, Молитву крестную трижды и Да воскрестнит Бог и разыдутся врази Его.
Посем начинаем молитву святаго свещенномученика Куприяна во ими час самим молитву сию упражняются вся сила сопротивнаго славы ради живаго Бога. Сей святый Куприяне и всею душею молящихся Господа Христа скончатися, сице глася: Боже Сыне, святый Сыне, царь царствующим, Господь царствующим, непрекосновенном небесным силам, Его же ужасаются всячиское, Его же нигде же никто же видите. Боже, милостив буде мне грешному, поклон создавши. Господи, помилуй. Поклон бес числа. Согрешил, Господи, может ли силу же сияще тисящами, глася тмами святых ангилов и архангилов предстоят. Святый и всей тайный Богородице раба своего, яко небеса нашего тебе первый, вторых еже не одождите древо садовые, еже подаем не творити, еже не родите награжденыя виноградныя. Помилуй и прости, и меня грешнаго помилует токмо образах разги виноградныя, рости творящим, иже бы не цвести им, такоже не класом хлебным, еже не прозебати и плода не творити, и рыбам морским, еже иже им не плавыти, и птицам не летати, и просто всякаго черодействия, и вси лукавый беси работаху мне. Сия и вся дел ради своих, грехов многих. И ныне, Господи Божи, помилуй оубо, Господи, еже сильный великой благованом недостойна, достоин ли бы быти сопричаститися святому твоему стаду и пристественым величествам мордовов о мне. Не восхотите погубити мя со безаконнымя моими, знамя сотворити быти, связовы мя любовию твоею и твоей вери, не омерзите мне, грешнаго и недостойнаго раба твоего. И припадаю, и прошу прегоспода имя твое во всяком дому и от всяких провославных християн, иже страждует от черодейства лукавых человеков и льстивых или от бесов, идеже прославится имя твое и призовут имя мое именим твоим, или прочтетца молитва сия над которою главою, или в дому его, яко да разрешается освязание, и одержание, и озавнение, и от злаго устретание, и действительное отрявление, и язычное ядение или клятвы.
Кто убо стязав будет сию молитву и во своем дому, да будет соблюден от всякаго ухищирения втораго и третьевых лукавых человеков и ближных соседов, и да бежит от него бесове, злидни, и да отъступит от него всякаго мечтание бесовские.
Господи Боже святый, область имею небесный и з(е)млею, ради имени твоего великаго и ради нисказанаго твоея благодати, ради единороднаго твоего вчастнения. Идеже еще прочтетца житие мое или молитва сия, да разрешается яко воск тающей от огня, тако от лукаваго ухищирение всякаго вреда человечискаго, или животнаго, или винограднаго, и от всякаго моления их малых, иже великих во имя живоначальныя Троице да будет прощение суть разрешение, разве тебе инаго Бога не знаем. Якоже окаменение мною воду источил еси сновам израелевым, тако гипше силам поможет руку твою державную и сильною, святую, полную благословлению дому, имущему сию молитву. Яко насади еси ради во Едеми, и от того исходит твоим96 четыре реки: Гной, Ясен, Тигр и Ерат, но обходит в тирости с адамовским человеком, не может удержать, тако да не могут чиродействиное дело или мечтание бесовские, явится презапрещение, еже разрешах и разрешаю, и прогнах и проганяю противныя, желаю, от злых человеков пущеннаго, от лукаввих от бесов, от раба Божива имрака, призывающемуся именим твоим и от всего имение его. Якоже умножем еси лето Изекию царю, тако да умножится вся земля духовныя имущему сию молитву службою ангелом, пением сирафимском, Благовещением Присвятые Богородице и архангила Гавриила, и всякаго ради зачатие Сына Божива имрыка, Господа сына нашего Исуса Христа, славнаго ради Рожества сего во вдиением, заклинением моли Богородице и ради святаго и ради крещение, воприятием во Ердань святое рецы, постом посте во искушение от лукаваго, и ужаснаго его победы, и ужаснаго суда его, и ужаснаго суды его, иже в мире бывших, исцеление, мертвых оживляя, а беси изгоняя, иже во Ерусалим вход его, сама иудыра, мицием вопиющим, страсти ради распятаго и погребение, иже из мертвых воскресение, неже на небеси вознесение, пение тмы тмам силы ангилом, славы твоея восходнаго твоего восхождения, теснословие, втораго и страшнаго приишествия твоего. Власть, ея же даеш святым твоим учиникам и апостолам, рече им: держите держится, и елико аще и разрешите и на земле, будет разрешение на небесах. И ради бо сих имен, и ради силы твоея заклинаю и проганяю духи лукавые, аще убо вси или на земле, или на пути, или на распутай, или во истоце, или в рецы, или в кровле, или во дверах, или во оконце, или верхним порози, или в нижнем, или в древе, или в листе, или в листе, или в корни, или ветве. И да разрешено будет или на поли, или в нивах, или в ноградых, или вертоградых, или в ямых, или в траве, или в пеще, или в бани, или в капище идольских, или в коже плоцкий, или в кожи рыбий, или в кожи змеиной, или во власах брадных, или во главе, или во главном убори, или во зглавие, в костели, или во обрезание нохтей ручных и ножных, или во убувание, или в злате, или сребре, или в меди, или свинце, или в жилези, или воску, или в костели, или во лбу человечиском или зверином, или всех морских рыбых или животных, или в летающих по воздуху, движимых или нидвижимых, или в хартию, или в некоторый веще и отътуда затворена да разрешается. И еще ли бысть писыно в семидесяти двух языцех, да разрешается, понеже и разрешал и разрешаю, такоже Лакауса, Мараса, Лауна, Маломирах. Ина прогнах и прогоняю имена Тихахию, Исихахию и Елизду и прочия, еже от человечискаго рода всих придавших в беси, и сие да разрешается. Да изыдут от раба Божива Алексея втяим повелением от Господа и от дому сему, имущему молитву сию святую, и от всего моления его малаго и великаго силою честнаго животворящаго креста, молитв ради Пречистыя твоей Матери владычицы нашей Богородицы, молитв ради святых нибесных сил, хиру(в)имов и сырафимов, и престол евангилистов, сил, начал, властей, ангелов и архангилов, и святых праведных патриярхов Аврасима, Исака, Иякова, Маллисидека, Иоана; молитвою Исуса нашего, иже сонца света на мног час; молитв ради пророка и апостолов, мученик и мучениц, святителей и свещеномучениц, праведных отец и приподобных жен, и святых исповедников, и бесребриников, и молитв ради трехъсот и осмидесяти перваго собора и поручников нашего покаяние Василья Великаго, Григорья Богослова, Иоана Золотоуста, Николы Чудотворца и всех святых, от века угодивших молитвами, да про(го)няются, да удаляются всяко злоба и лукавства, и ревность, неодержание и злострастие, язычное ядение, от зивих человеков всякое совещание да удаляются от раба Божева Алексея молитв ради Пречистыя твоея Матери. Помилуй и спаси раба Божива твоего Алексея, да не прикосница к нему и к дому его никакое зло, ни зависет, ни черодейство, ни разбойство, ни беда, ни болезнеское зло, ни лукавство, ни во утреней день, ни вичерней, ни в ноще, ни в полноще и всея дни живота его, яко сей Бог наш милуя и спасая. И тебе славу воссылаем со безначальным его отцом, со присвятым животворящим его духом. И ныне и присно и во веки веком. Аминь.
(НБУ. Ф. 301. Ед. хр. 450. 1810-е гг.)
2. Молитва «Да воскреснет Бог»
Да воскреснет Бог и расточатся врази его и да бежат от лица его ненавидящии его. Яко исчезает дым, да исчезнут; яко тает воск от лица огня, тако да погибнут беси от лица любящих Бога и знаменующихся кресным знамением и в веселии глаголющих: радуйся, пречестный и животворящий кресте Господень, прогоняяй бесы силою на тебе пропятаго Господа нашего Иисуса Христа, во ад сшедшего и поправшего силу диаволю и даровавшаго6 нам тебе, крест свой честный на прогнание всякаго супостата. О пречестный и животворящий кресте Господень, помогай ми со святою Госпожею Девою Богородицею и со всеми святыми. Вовеки. Аминь.
(РНБ. ОСРК. О.XVII.46. 1-я половина XIX в.)
3. Молитва на прогнание бесов
<С листка.> Да воскреснет Бог и расточатся врази его и да бежат от лица ненавидящих его яко изтежает дым да исчезнут яко тает воск от лица огня тако да погибнут беси от лица любящих Бога и знаменующихся крестным знамением. И всеми глаголющих радуйся пречисты животворящи крести. Господен прогоняй бесы силою на тебе пропятого Господа нашего Иисуса Христа во ад сшедшего и поправшего силу диаволу и даровавшего нам и тебе крест твой честный на прогнание всякого супостата. О, пречистый животворящий креста Господен помогай ми со светою Госпожею девою Богородицею и со всеми святыми вовеки. Аминь.
(Зап. в д. Ивановское (Гуликовщина) Архангельской обл. 12.07.1990 г.)
Источники молитв от бесов:
1, 2 — Топорков А.Л. (сост.). Русские заговоры из рукописных источников XVII-первой половины XIX в., 2010.
3 — Магические практики севернорусских деревень. Заговоры, обереги, лечебные ритуалы. Записи конца XX — начала XXI века. Том I. Архангельская коллекция. Пропповский центр, Санкт-Петербург, 2020.